anneer u een krachtig stille en sterke E-bike aandrijving wil biedt Neodrives een perfecte oplossing, die samen met de pinion zorgen voor krachtige ondersteuning.

Neodrives kan worden toegepast in ATB/MTB maar ook in toer/trekking fietsen.

Maart 2020 staat de levering van de speedpedelec gepland, in de uitvoering van de Velossio2.0 met de nieuwe Z20RS motor (45KM)

Neodrives systeem krachtig geruisloos en sterk!


    Ga naar Z20 Motor                                                   Ga naar Z20 Acuu                                                        Ga naar Z20 LCD



Duurzaamheid en betrouwbaarheid:

Elektrische fietsen met een neodrives achterwielmotor noemen wij een modulair systeem, tenminste als de accu niet in het frame geïntegreerd is. Achterwielmotoren rijden erg fijn en vormen geen extra belasting voor de transmissie, omdat zij de kracht direct op het wiel overbrengen in plaats van op de tandwielen en ketting of tandriem (GatesCarbondrive). De achterwielmotor is lekker eenvoudig qua constructie en nagenoeg onderhoudsvrij.

De keuze in achterwiel-systemen wordt steeds groter en met de compatibiliteit en vervangbaarheid zullen in principe de komende decennia geen grote problemen te verwachten zijn. Als je kiest voor een modulair 'add-on'-systeem hoeven de motor, sensoren, kabels en vaak ook de accu géén integraal onderdeel van de fiets te zijn. Als merk A niet meer leverbaar is, dan kan alles relatief eenvoudig vervangen worden door een systeem van merk B of C. Onze voorkeur op dit moment is het neodrives systeem.

Al deze elementen komen samen in bijvoorbeeld de Kettler Velossi 2.0 die mei 2020 leverbaar zal worden.

Een goed systeem met achterwielmotor kost op dit moment rond de €2200,-. Deze prijs ligt iets hoger dan de gangbare middenmotorsystemen, maar het is ook duurzamer, onderhoudsvriendlijker systeem dat op langere termijn toch veelal voordeliger is. De ontwikkelingen op het gebied van achterwielmotoren gaan snel en de systemen worden steeds beter en slimmer. Helaas zijn ze niet te combineren met versnellings naven. De achterwielmotor vormt wel een perfecte combinatie met de Pinion-transmissie of een fiets met derailleur schakeling.